De markt
Voor wie wel eens gebruik maakt van Food Delivery, weet hoe belangrijk het inmiddels is voor de hedendaagse veeleisende consument om kwalitatief hoogwaardige voedselproducten te kunnen bestellen en dit ook nog eens voor een goede prijs, op de juiste temperatuur en binnen een acceptabele levertijd. Burgerme speelt in op al deze consumenten verwachtingen. Verse hamburgers en verse salades, individueel op bestelling bereid, naar de behoefte en smaak van de klant. Met alleen verse ingrediënten en op open vuur bereid, en onder de juiste temperatuur condities vervoerd en geleverd binnen 45 minuten bij de klant.
Sinds in 1985 de Food-Delivery vanuit Amerika naar Nederland kwam overwaaien, is er veel veranderd. Nu vindt ongeveer 80% van de Nederlanders het zeer vanzelfsprekend om eten te bestellen en thuis of op het werk te laten bezorgen, en deze trend is op dit moment in een enorme versnelling gekomen omdat de consument steeds meer gemak en veiligheid wenst vanuit de thuis situatie. Marktverzadiging is voorlopig nog niet in zicht. De wereldwijde marktleider Domino’s Pizza met meer dan 15000 Stores, heeft als doel om de komende jaren in Duitsland 1500 nieuwe Stores te openen. Terwijl de markt zich al jarenlang razendsnel ontwikkeld en de vraag blijft groeien, is het aanbod sinds de vroege jaren ‘90 eigenlijk pas de laatste 4 jaren aan het professionaliseren en veranderen: Nu zijn er 9 aanbieders van nationaal belang die gezamenlijk niet meer dan ongeveer 1000 winkels hebben, en daarvan zijn er 650 voor Pizza. Maar bij de nationale spelers ontbreekt het niet alleen aan diversiteit, ook het kwaliteitsniveau heeft zich pas sinds een 4 tal jaren verder ontwikkeld. Door gebrek aan kwalitatief hoogwaardige professionele alternatieven nemen de klanten, tot nu toe, genoegen met het bestaande aanbod. Zo behalen de gevestigde losse aanbieders toch nog steeds jaarlijks stijgende omzetten van meerdere procenten zonder dat ze noemenswaardige verbeteringen aanbrengen in de kwaliteit van het product aanbod en de kwaliteit van de service en dienstverlening, dit terwijl de meeste andere aanbieders in de overige food industrie constant met productverbeteringen en service innovaties, de gunst van de klant proberen te verkrijgen.
Wij voorzien dat de food delivery Markt de komende jaren steeds met 20% jaarlijks zal toenemen. De jongeren van nu zullen steeds meer gebruik gaan maken van gemak en gebruiksvriendelijke diensten vanuit de thuis situatie.